Bericht van het bestuur

Ook in het nieuwe jaar gaat het interim bestuur samen met de overige leden uit de werkgroep Foresters 2.0 door met het invullen van de gewenste organisatie. Gelukkig zijn er veel mensen die daarbij helpen en op de wekelijkse vergaderdag (woensdag) is het dan ook vaak gezellig druk.

We zijn het oude bestuur (Bas, Joep en Martina, maar ook de reeds eerder afgetreden Arnt en Harm-Jan) zeer erkentelijk dat ze in de afgelopen periode nog steeds actief zijn voor de vereniging. Toppers! In de organisatie zijn er wel een aantal wijzigingen: Joep wil nu echt stoppen en heeft per 1 februari zijn taken als Hoofd Beheer overgedragen aan Jean Muijs. Welkom aan boord Jean! Momenteel wordt gekeken wie een gedeelte van de operationele taken overneemt, zodat Jean zich op termijn kan focussen op het coördineren. Tom Leguijt heeft in de kantine het stokje van Martina van der Zwet overgenomen. Huub en Sanna Tervoort sluiten aan, waarbij Huub zich richt op de inkoop. Verder zijn er uiteraard de ‘kantinetoppers’, die actief zijn bij evenementen en thuiswedstrijden van het eerste elftal. Ook Martina van der Zwet is zoals gezegd nog actief in deze commissie. Sponsoring & Communicatie wordt geleid door Marc Brunekreef. Raoul de Groot en Stef Laan zijn aangesloten en Tamara Smith-Zonneveld en Frank Tromp zorgen voor de administratie. Arnt Blei wil gelukkig ook nog steeds meehelpen en richt zich voornamelijk op de coaching van de nieuwe mensen bij Sponsoring. Bij Communicatie blijven Jeroen Rodenburg, Gijs Kuijper en Luke Nanne actief met de website en social media. Het is de verwachting dat er spoedig nog enkele mensen worden toegevoegd aan het team. Bij Financieel waren al eerder flinke stappen gezet, klik hier om het artikel nog eens te lezen. Ten slotte hebben we Pien van Baarsen en Jeroen Bonhoff bereid gevonden actief te blijven bij het organiseren van mooie evenementen. Wel zoeken we daar nog extra vrijwilligers, zodat we hopelijk op termijn elke maand voor elke leeftijdscategorie op de zondag ons park vol kunnen krijgen. Onze kids willen graag zoveel mogelijk spelen en nu we de competities volledig op zaterdag hebben kunnen we de zondag hier perfect voor gebruiken. Heb je ideeën? Wil je aansluiten? Laat het ons weten. Loop gerust binnen op de woensdagavond, of spreek ons aan!

De commissies Leden & Vrijwilligers, Kantine, Financiën, Communicatie en Sponsoring, Voetbalzaken en ook Facilitair helpen we om steeds meer vanuit de nieuwe opzet te gaan werken. De commissie Competitie en Toernooien liep op zich al prima. Toch willen we binnenkort ook met deze onmisbare vrijwilligers zitten om te kijken hoe we hen kunnen helpen in de opzet, inrichting en verdere optimalisering. Het doel is om op termijn zelfsturende teams te krijgen die met een gedegen jaarplan en goede afbakening alle ruimte krijgen om voor onze mooie club het zo goed mogelijk te organiseren. Uiteraard gaat elke verandering gepaard met leermomenten en nog niet elke commissie staat al in volle omvang. Zie je dingen waarvan je denkt, dat kan wellicht beter, laat het ons weten! Uiteraard blijft er genoeg te doen, is er ruimte voor nieuwe ideeën en zien we graag nog meer mensen aansluiten. Doel is dat iedereen een overzichtelijke en leuke taak krijgt in een gezellig team. Wil je ook een steentje bijdragen? Neem gerust contact op met Olivia Zwaan van Vrijwilligerscoördinatie: vrijwilligers@deforesters.nl